Regionale badminton competitie groningen 2024

Dit jaar doen wij voor het eerst met met leuk initiatief van verenigingen uit de buurt. Aangezien wij weer lekker in de groei zitten als vereniging vonden wij het passend om ook met een team mee te doen aan deze competitie.

In het begin van 2023 werd deze competitie voor het eerst gestart op initiatief van Dropshot ’74 en aangezien het zeer positief werd ontvangen is het dit jaar weer georganiseerd. Dit jaar met 2 poules om het niveau verschil beter te kunnen verdelen met in Poule 1 spelers met een wat hoger niveau.

Er worden alleen dubbels of mixen gespeeld waarbij de samenstelling van man/vrouw niet van belang is. Er word gespeeld op de speelavonden van de thuisspelende teams.

Het team van Pegasus zit in Poule 2 bestaande uit Hein, José, Johan en Geke. Ieder van ons kan een keer gevraagd worden in te vallen er zijn verder geen eisen zoals lidmaatschap van de bond.

Op maandag 29 januari hebben wij onze eerste wedstrijd mogen spelen tegen Meteoor 2 (Veendam). Het niveau was gelijkwaardig wat dus ook resulteerde in een mooie gelijkspel! Gerrit en Ans speelden in plaats van Hein en José.

De uitslagen en actuele standen kun je hier vinden!

Misschien als het erg goed bevalt en de vereniging blijft het goed doen doen wij volgend jaar met twee teams mee!